Thursday 16 August 2012

Pencinta Batu Permata...

Dalam hidup saya,
Saya mempunyai tersangat banyak batu permata yang bernilai dan cantik- cantik,



Kesemua batu permata itu saya simpan didalam sebuah kotak merah yang sangat mahal harganya,
Walaupun batu permata didalam simpanan saya sudah tersangat banyak,
Masih ramai lagi manusia yang datang dan ingin menghadiahkan batu permata yang cantik-cantik dan mahal- mahal kepada saya,
Namun begitu saya terpaksa menolaknya dengan baik kerana saya tahu saya tidak mampu untuk menjaga batu- batu permata yang banyak itu dengan baik,
Batu- batu permata yang ada didalam simpanan saya juga saya hadiahkan kepada orang yang memerlukannya,
Akhirnya hanya tinggal sebutir batu permata yang masih tinggal didalam simpanan saya,



Batu permata yang terakhir ini adalah batu permata yang paling cantik dan yang paling bernilai pernah saya simpan,
Kemudiannya saya simpan batu permata itu didalam sebuah kotak merah yang lebih kecil saiznya supaya saya dapat membawanya kemana sahaja saya pergi,



Dengan itu saya dapat pasti ia sentiasa berada dalam keadaan yang sangat selamat,
Saya juga sentiasa mengilapnya supaya ia akan kelihatan sentiasa cantik berkilauan,
Walaupun saya tahu batu permata ini tidak mampu mendengar dan tidak mampu untuk berkata apa- apa,
Jauh disudut hati ini, suatu hari nanti saya ingin batu permata ini tahu bahawa dia adalah batu permata yang paling saya sayang dan paling bernilai dalam hidup saya.
Semoga Kita Mendapat Manfaat Setelah Membacanya

0 70 Komentar:

Post a Comment

Assalamualaikum. Sila tinggalkan komen anda di sini. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sifat-Sifat Orang Mukmin

[23:1] Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman,

[23:2] (yaitu) orang-orang yang khusyu’ dalam sembahyangnya,

[23:3] dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tiada berguna,

[23:4] dan orang-orang yang menunaikan zakat,

[23:5] dan orang-orang yang menjaga kemaluannya,

[23:6] kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau budak yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela.

[23:7] Barangsiapa mencari yang di balik itu maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.

[23:8] Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya.

[23:9] dan orang-orang yang memelihara sembahyangnya.

[23:10] Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi,

[23:11] (ya’ni) yang akan mewarisi syurga Firdaus. Mereka kekal di dalamnya.

Followers

 
COPYRIGHT © 2011 - 2012 ALL RIGHT RESERVED KHAIRULAMIRIN KHABIR