Wednesday 11 March 2015

Allah Sayang Kita

Sahabat-sahabat tentu pernah mengalami perasaan berikut, bukan? 

Perasaan 1

"Banyak sangat dosa aku! Boleh ke aku diampunkan?"

ALLAH SAYANG KITA

Allah telah menjawab di dalam sabda-Nya yang bermaksud:

"Dan (juga) orang yang apabila mengerjakan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka ingat akan Allah, lalu memohon ampun terhadap dosa-dosa mereka, dan siapa lagi yang dapat mengampuni dosa selain Allah? Dan mereka tidak lagi meneruskan perbuatan kejinya itu, sedang mereka mengetahui" [Surah Ali-Imran:135]

Perasaan 2

"Aku sudah tiada sesiapa di dunia ini! Semua sudah tinggalkan aku!"

ALLAH SAYANG KITA 

Jangan risau duhai hati. Allah telah pujuk hati kita:

"Kerana itu, ingatlah kamu kepada-Ku, nescaya Aku ingat (pula) kepadamu dan bersyukurlah kepada-Ku dan janganlah kamu mengingkari nikmat-Ku" [Surah Al-Baqarah:152]

Perasaan 3

"Banyaknya masalah dalam hidup aku ni! Tiada sesiapa yang boleh bantu aku"

ALLAH SAYANG KITA 

Allah beri jalan penyelesaian:

"Barangsiapa bertaqwa kepada Allah, nescaya Dia akan membuka jalan keluar baginya, dan Dia memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka-sangkanya. Dan barangsiapa bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan-Nya. Sungguh, Allah telah mengadakan ketentuan bagi setiap sesuatu." [Surah At-Talaq:2-3]

Perasaan 4

"Banyak sangat impian aku yang belum tercapai"

ALLAH SAYANG KITA 

Allah sentiasa ada untuk kita:

"Dan Tuhanmu berfirman, "Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Aku perkenankan bagimu" [Surah Ghafir:60]


Nah, Allah tidak akan membiarkan Hamba-Nya keseorangan tanpa bantuan.

Kita memerlukan Allah tetapi Allah tidak memerlukan kita!


Semoga Kita Mendapat Manfaat Setelah Membacanya

0 70 Komentar:

Post a Comment

Assalamualaikum. Sila tinggalkan komen anda di sini. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sifat-Sifat Orang Mukmin

[23:1] Sesungguhnya beruntunglah orang-orang yang beriman,

[23:2] (yaitu) orang-orang yang khusyu’ dalam sembahyangnya,

[23:3] dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tiada berguna,

[23:4] dan orang-orang yang menunaikan zakat,

[23:5] dan orang-orang yang menjaga kemaluannya,

[23:6] kecuali terhadap isteri-isteri mereka atau budak yang mereka miliki; maka sesungguhnya mereka dalam hal ini tiada tercela.

[23:7] Barangsiapa mencari yang di balik itu maka mereka itulah orang-orang yang melampaui batas.

[23:8] Dan orang-orang yang memelihara amanat-amanat (yang dipikulnya) dan janjinya.

[23:9] dan orang-orang yang memelihara sembahyangnya.

[23:10] Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi,

[23:11] (ya’ni) yang akan mewarisi syurga Firdaus. Mereka kekal di dalamnya.

Followers

 
COPYRIGHT © 2011 - 2012 ALL RIGHT RESERVED KHAIRULAMIRIN KHABIR